Ta strona używa ciasteczek.
Matematyka jest delikatnym kwiatem,
który rośnie nie na każdej glebie
i zakwita nie wiadomo kiedy i jak.
(Jean Fabre)
Twoja wyszukiwarka
Dom
Witamy
Mapa serwisu
Do zrobienia
Krzyżówki
Łamigłówki
Testy online
Gry liczbowe
Gra logiczna
Do czytania
Niezbędnik
Liczby
Starożytność
Artykuły
Aforyzmy i...
Pomoce
Programy
Animacje
YouTube
Dla belfra
Święto Mat.
Czasopisma
Scenariusze
*Konkurs
Inne
O Autorce
O Serwisie
Kontakt

Licznik:  4036136

Hit - Temat dnia
Dzisiaj polecamy
Wyszukiwanka

Reklama

>> Dla belfra >> Konkurs

Konkurs

Mistrz Krzyżówki i Łamigłówki Matematycznej

O konkursie


Zachęcam koleżanki i kolegów matematyków do przeprowadzenia w swoich szkołach konkursu "Mistrz Krzyżówki i Łamigłówki Matematycznej". Zorganizowałam już cztery edycje tego konkursu i zawsze cieszył się ogromnym powodzeniem wśród uczniów (a także ich rodziców!). Konkurs trwa zazwyczaj 15 tygodni (może trwać dłużej lub krócej). Uczniowie rozwiązują zadania w domu, co tydzień jedna krzyżówka lub łamigłówka.

Efekt mojej pracy włożonej w przygotowanie zadań do tego konkursu zaowocował powstaniem książki "Krzyżówki i Łamigłówki Matematyczne". Książka ta jest dostępna w księgarniach lub można ją nabyć za pośrednictwem formularza.

Niżej przedstawiam cele, regulamin (obowiązujący w mojej szkole w roku szk. 2002/2003) i ankietę ewaluacyjną konkursu.

Cele konkursu


  • Popularyzacja wiedzy matematycznej wśród jak najszerszego kręgu młodzieży gimnazjalnej.
  • Wzbogacenie słownictwa matematycznego.
  • Kształtowanie pojęć matematycznych.
  • Oswajanie z różnymi, równoważnymi definicjami tych pojęć.
  • Kształcenie umiejętności korzystania z encyklopedii, słowników matematycznych i innych źródeł informacji.
  • Wdrażanie do samodzielnego czytania ze zrozumieniem zadań i poleceń matematycznych.
  • Rozwijanie umiejętności:
    • logicznego myślenia,
    • przeprowadzania rozumowań
    • spostrzegawczości,
    • odkrywania reguł i prawidłowości,
    • stosowania poprawnych uogólnień,
    • dokonywania analizy i syntezy.

Regulamin konkursu


  • Konkurs jest długoterminowy - trwa 15 tygodni, rozpoczyna się 16 października br.
  • W konkursie może wziąć udział każdy uczeń gimnazjum, który zgłosi swe uczestnictwo u p. J. Rzeźnik lub u swojego nauczyciela matematyki, najpóźniej do dnia 11 października.
  • Do konkursu można przystąpić również w czasie jego trwania, nie później jednak niż w ciągu 2 pierwszych tygodni.
  • Konkurs polega na rozwiązywaniu krzyżówek i łamigłówek matematycznych. Krzyżówki są różnorodne.
  • Każdy uczestnik konkursu otrzyma skserowaną krzyżówkę lub łamigłówkę. Należy odbierać ją w każdą środę (przez 15 tygodni) po 4 lub 5 lekcji, u p. Rzeźnik. Będzie również wywieszana na tej tablicy.
  • Krzyżówkę lub łamigłówkę należy rozwiązać i oddać p. Rzeźnik następnego dnia rano (tj. w czwartek) w godz. 745- 800 (poźniej nie będą przyjmowane), w sali 307 (II piętro).
  • Poprawne rozwiązanie będzie wywieszane w czwartek, na tej tablicy.
  • Każda krzyżówka (łamigłówka) będzie punktowana. Ilość punktów zależeć będzie od rodzaju i stopnia trudności (na ogół jeden punkt za każde poprawne hasło i jeden punkt za poprawne rozwiązanie końcowe, jeśli takie będzie).
  • Kartki nie podpisane nie będą sprawdzane.
  • Objaśnienia jak rozwiązywać krzyżówki lub łamigłówki będą podane na kartce, dodatkowe objaśnienia nie będą udzielane.
  • Liczba zdobytych punktów przez każdego ucznia, będzie wpisywana do tabeli zbiorczej, wywieszonej na tej tablicy.
  • Mistrzem zostanie uczeń, który zgromadzi najwięcej punktów, jednak nie mniej niż 90% punktów możliwych do zdobycia.
Życzę powodzenia

Ankieta ewaluacyjna



Właściwą odpowiedź zaznacz kółeczkiem.
  • Czas trwania konkursu (15 tygodni) był:
    • zbyt długi,
    • w sam raz,
    • za krótki.
  • Konkurs był :
    • interesujący,
    • nudny,
    • nie mam zdania.
  • Konkurs poszerzył Twoją wiedzę matematyczną:
    • tak,
    • nie,
    • trochę.
  • Które zadania odpowiadały Ci bardziej:
    • krzyżówki,
    • łamigłówki,
    • bez różnicy.
  • Zadania rozwiązywałeś:
    • zawsze sam,
    • zawsze z czyjąś pomocą,
    • różnie.
  • Zadania były dla Ciebie:
    • łatwe,
    • trudne,
    • bardzo trudne.
  • Polecenia do zadań były:
    • zawsze jasno sformułowane,
    • mało precyzyjnie sformułowane,
    • różnie.
  • Czy chciałbyś, aby w przyszłości takie konkursy były organizowane:
    • tak,
    • nie,
    • nie mam zdania.
Dziękuję za wypełnienie ankiety.
Nowości
Nowości
[2014-02]
Trójkąty prostokątne - interaktywny test wyboru
[2014-03]
Wielokąty i okręgi - interaktywny test wyboru
[2014-04]
Graniastosłupy - interaktywny test wyboru
Krzyżówki matematyczne
Krzyżówki matematyczne


Krzyżówka Gigant
Krzyżówka Gigant


Krzyżówka Informatyczna
Krzyżówka Informatyczna


Aforyzm na dziś
Nie można oprzeć się wrażeniu, że formuły matematyczne mają niezależny od nas byt i inteligencję, że są mądrzejsi niż my sami, nawet mądrzejsze niż ich odkrywcy, i że możemy wywnioskować z nich więcej niż poprzednio w nich zawarto.

Heinrich Rudolph Hertz

Zagłosuj na nas
Matematyka Toplista
Toplista eMatma

Wasze opinie
[2009-05-01] Artykuł o zadaniu konkursowym jest b.interesujący. Pozdrawiam Marta K.
[2009-05-14] To jedna z ciekawszych stron o matematyce. Czekam na więcej nowych materiałów. Myszka.
[2009-05-19] Często wykorzystuję na lekcjach testy online. Gimnazjum/Poznań.
Wyślij opinię
Wszelkie prawa zastrzeżone © J. Rzeźnik
Coding ©2008 Logo
Logo